Talenten

Creatief 

Creativiteit is de moed hebben om zekerheden los te laten. 

Ik tracht dit te integreren binnen elk leergebied en elke competentie van 'het leraar-zijn'. Zo zie je mij niet enkel creatief bezig bij muzische vorming, maar ook bij de andere leergebieden: escaperoom bij zinsontleding, inleefspel ... 

Optimistisch 

Als je iemand zonder glimlach ziet, schenk hem dan die van jou.  

Ik sta heel positief in het leven. Ik bekijk alles vanuit een optimistische bril. Ik ben ervan overtuigd dat dit optimisme aanstekelijk is. Zo merk ik dat mijn leerlingen hierdoor ook een positievere kijk hebben op hun wereld. 

Behulpzaam

Ik geef je wortels om stormen te doorstaan en vleugels om uit te slaan. 

Ik sta altijd voor iedereen klaar. Als ik iemand kan helpen, is er geen minuut te veel. Voor mij is het ook belangrijk dat mijn leerlingen weten dat ze voor alles altijd bij mij terecht kunnen. 

Luistervaardig

Het geldt voor alle mensen, wie of wat j' ook bent, luisteren naar de ander is een groot talent. 

Ook al worden er geen woorden uitgesproken, toch luister ik naar anderen. Enkel door te luisteren kunnen we kennis vervaardigen. Deze kennis kunnen we dan omzetten in iets moois. 

Innovatief

Als je de manier waarop je naar dingen kijkt verandert, veranderen de dingen waar je naar kijkt. 

Het continue innoveren is iets waar ik voor sta. Nieuwe dingen uitproberen kan volgens mij enkel leiden tot verbetering. 

Geduldig 

Geduld is een vorm van wijsheid. Het demonstreert dat we begrijpen en aanvaarden dat soms de dingen in hun eigen tempo ontvouwen. 

Ik heb geduld voor het leerproces van elk kind. Niet iedereen ontwikkelt op hetzelfde tempo, ook ik niet. Daarom vind ik het net zo belangrijk om telkens geduld uit te oefenen bij alles wat ik doe. 

Sociaal ingesteld 

Een simpele 'hallo' kan leiden tot een miljoen dingen. 

Socialen contacten leggen is voor mij geen probleem. Zoals ik al uitgelegd heb bij mijn werkervaring, hou ik van een sociale job. Ik bloei open als ik kan werken met mensen.